martes, 16 de diciembre de 2014

¡Felicidaes The Simpsons!



The Simpsons, comedia d'animación norteamericana creada por Matt Groening pa la Fox, cumple esti miércoles 25 años. La serie ye una parodia satírica del estilu de vida del americanu de clase media personificáu na familia protagonista, formada por Homer, Marge, Bart, Lisa y Maggie. El programa ta ambientáu na ciudá de ficción Springfield, satirizando munchos de los aspectos de les condiciones humanes, dientro de les que s'atopa la cultura, sociedá y televisión americanes. Ye la comedia de situación americana y programa d’animación que lleva más años n'antena, y dende’l 2008 ye, xunto con Gunsmoke, la serie d’entretenimientu americana que más tiempu lleva emitiéndose n'horariu de máxima audiencia.

La familia foi concebida por Groening poco enantes de convertise nuna serie de curtiometraxes animaos xunto col produtor James L. Brooks. Groening creó una familia disfuncional y llamó a los personaxes colos nomes de miembros de la so propia familia, cambiando’l so propiu nome pol de Bart. Los curtios conviertéronse en parte de The Tracey Ullman Show el 19 d'abril de 1987. Depués d’una serie de 48 curties separaes en 3 temporaes decidió facese un programa de media hora n'horariu de máxima audiencia. Así, la serie convertióse nun éxitu pa la canal Fox, llegando a ser la primer serie de la cadena que s'asitiaba ente les 30 con mayor númberu d'audiencia nuna temporada (1989-1990).

Dende'l so debú, el 17 d'avientu de 1989, la serie tien 491 episodios y 23 temporaes. The Simpsons Movie, la película basada na serie, foi estrenada nos cines de tol mundu'l 6 y 7 de xunetu de 2007, y recaudó 527 millones de dólares en tol mundu. The Simpsons ganó docenes de premios desque la serie púnxose n'antena. Ente ellos destaquen 24 premios Emmy, 26 premios Annie y un premiu Peabody. Nel númberu del día 31 d'avientu de 1999 de la revista Time dicíase que yera la meyor serie de televisión del sieglu XX y el 4 de xineru del añu siguiente a familia Simpson foi premiada con una estrella nel Paséu de la Fama de Hollywood. 

El gruñíu de quexa de Homer –“D’oh!”- incluyóse nel Oxford English Dictionary, testu que funciona como máxima autoridá del idioma francu del mundu, mentes que la espresión de refuga “Meh”, popularizada pola serie, entró nel 2008 nel diccionariu Collins. Mesmamente, Mark Liberman, director del Linguistic Data Consortium, afirmó que The Simpsons substituyera a Shakespeare y a la Biblia como “la meyor fonte de llingües, frases comodín y alusiones testuales”.

N'España, empezó a emitise nel mes d'abril de 1993 per TVE 2 -tamién en catalán al traviés de la desconexón territorial-, pero por falta d'audiencia foi retirada d'emisión. Aína, Antena 3 mercó los derechos d'esta serie y na emisión nesta canal algamó un enorme éxitu. Tanto ye asina qu'entá repítense capítulos n'horariu de mediudía. 

No hay comentarios.:

Publicar un comentario