jueves, 24 de septiembre de 2015

Catalunya a Eurovisió

Queden poques hores pa qu'acabe la campaña electoral más importante de la historia de Cataluña y los unionistes saquen los últimos cartuchos. Ún d'ellos ye la posibilidá o non de que l'Estáu catalán pueda participar n'Eurovisión. La cuestión pue parecer una pih.ada, pero'l festival ye ún de los eventos más importantes del mundu; participar nel mesmu supondría'l reconocimientu esplícitu del restu de delegaciones y una visibilidá de la existencia del país a nivel européu. Gracies a Eurovisión, muncha xente sabe asitiar nel mapa a Andorra, Eslovenia o Malta. Mesmamente, de xuru qu'hai espectadores que piensen qu'Israel ta nel Continente pola so participación histórica nel certame dende 1973. El primer pasu pa tar nel concursu sería que TV3, la televisión publica catalana, solicite la entrada na Unión Europea de Radiofusión (UER) -entidá que nun tien nada que ver cola de Merkel-.

Ente los miembros de la UER tán les repúbliques balcániques que formaben Yugoslavia y les ex-repúbliques soviétiques, que se foron sumando al festival a lo llargo de la década de los noventa. Mesmamente, Montenegru decidió'l 21 de mayu del 2006 -un día depués del LI Festival d'Eurovisión- dixebrase de la confederación de Serbia y Montenegru. Nel 2007, los dos estaos nuevos participaron de manera independiente y Serbia ganó'l concursu gracies a la cantante Marija Šerifović. Otra manera, Kosovu lleva intentando participar dende'l 2009, dalgo a lo que s'oponen España, Rusia y Serbia.



Y ye que TVE ye una de les cadenes que manden n'Eurovisión por mor del éxitu d'audiencia que tien el festival n'España y porque la canal ye una de les que más invierte nel certame -fechu que-y permite clasificase a la final ensin pasar peles semifinales, lluxu que namás comparte con Alemaña, Italia, Francia y Reinu Xuníu-. Esto podría facer que TVE bloquiara la participación de Cataluña n'Eurovisión. Sicasí, nun sería dalgo nuevo. Por exemplu, en 1986, la Unión Europea de Radiodifusión utilizó la señal de la canal catalana pa la retresmisión del partíu de Copa d’Europa ente’l Barcelona y la Juventus de Turín. Asina, la rede europea de televisiones públiques nun fixo casu a les peticiones del Gobiernu español –que recordó que TV3 nun formaba parte del organismu–. El fechu entendióse como un reconocimientu a nivel internacional pa la canal catalana.

Nel 2004, Andorra Televisió (ATV), como miembru de derechu plenu de la UER, anunció que diba participar pela primer vez n’Eurovisión, dalgo que permitió que’l catalán pudiera sentise nel festival. El problema con TVE vieno porque ATV nun tenía medios abondo pa sufragar la participación, polo que la cadena decidió pidir la collaboración de l’autonómica de Cataluña pa la producción d’una preselección que tamién diba emitise per TV3 y onde los catalanes diben poder votar. El programa viose por dalgún mediu de comunicación español y por dellos directivos de TVE como una intromisión de Cataluña nel festival. 



Otra manera, nel 2009, Catalunya Música convirtióse en participante autorizáu de la UER, un alcuerdu históricu que-y permite a la emisora retresmitir conciertos de primer orde mundial. Anque les condiciones actuales d’emisora rexonal impidiéron-y ser miembru activu –cola posibilidá d’acceder a la rede d’Eurovisión y a les asamblees de la entidá–, l’organismu européu reconoció que l’actividá de Catalunya Música yera útil pa la UER. Amás, l’alcuerdu permite que les producciones musicales catalanes tengan proyección acullá del ámbitu llingüísticu.Ye dicir, TV3 yá tien un pie dientro de la UER...

Pel momentu, nin Junts pel sí nin la CUP nin la televisión catalana falaron del tema, anque hasta existe una páxina pa reivindicar la presencia del país nel festival. Too ello magar que nel 2009, dellos diputaos de CiU y ERC reclamaron la participación de Cataluña n'Eurovisión en metá d'unes elecciones europees.
 


Veremos que pasa n'Eurovisión 2017...

No hay comentarios.:

Publicar un comentario