miércoles, 18 de enero de 2017

El secuestru de la nuestra memoria audiovisual


Esta semeya ye importante pa la historia de la cultura asturiana. Ye la rueda de prensa onde s'anunció'l primer Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana. Pue vese como'l llar de l'ALLA ta enlleno de prensa. Puen vese los micros de les dos emisores de radio más escuchaes n'Asturies. Nun se ve'l de la televisión pública asturiana, qu'anque ye la xeneralista menos vista ye la que ta obligada por llei a custodiar la nuestra memoria audiovisual. La mesma televisión qu'impidió qu'estes imaxes quedaren recoyíes, en movimientu, pa la nuestra historia. 

La noticia foi "última hora" en tolos diarios del país, pero la televisión asturiana tuvo que tirar d'archivu y dar la nueva nun breve del so informativu. Cualquier televisión pública -rexonal, nacional, estatal o l'axetivu que se-y quiera dar-, abriría con esa noticia'l so informativu y incluiría na so web una biografía del autor xunto a una semeya bien grande del escritor, pa que tola sociedá supiera del premiu, de la importancia del autor y del prestixu del gallardón. Prestixu que, per otru llau, la cadena tendría qu'afalar y emponderar.

Con too, la nuestra televisión informó del primer Premiu Nacional de Lliteratura Asturiana con un breve. El presentador del informativu faló del fallu del xuráu y de la obra de Xuan Bello -que pa más aquel ye presentador de la cadena- mentes salíen imaxes d'archivu. Nun fixeron nin una pieza. Ye más, la noticia nin ta revoyida na web, onde si se fala de la presentación del documental d'una actriz madrilana en Llaviana, del conciertu de Raphael na Llaboral o del concursu de casadielles de Morcín. 

Probablemente, los que remanen na nuestra televisión -y radio- y munchos de los redactores, mui fieles al amu, nun se dieron cuenta de la repercusión del Premiu hasta que lo empezaron a ver en tolos medios. Y ye qu'ellos son un refexu del país qu'ellos mesmos (des)conocen. Ellos, que nunca sabrán señalar Paniceiros nel mapa. El país que permite informar a xente ensin formación. El país al qu'ellos nunca llamarán país.
P.D; Queda por ver si en mayu, como faería cualquier televisión pública, van grabar l'actu d'entrega y emitilo -y nun val con grabar unes imaxes pal noticieru, falo d'emitir l'actu-. Tamién queda por ver con qué van abrir esti 23 d'abril el so informativu y con qué van facelo esti 5 de mayu. Queda por ver... por desgracia, imaxino la respuesta...

No hay comentarios.:

Publicar un comentario