miércoles, 25 de marzo de 2015

O.T: Operación Tonada


El plenu del Conseyu de Patrimoniu Cultural d'Asturies, declaró la tonada asturiana como Bien d'Interés Cultural, la figura máxima de protección patrimonial existente. Según l'estudiu encargáu al músicu Héctor Braga y que tuvieron en cuenta los miembros del Conseyu, "l'asturianada o tonada ye la manifestación actual más destacada de la cultura musical asturiana, que funde los sos raigaños nel pasáu pero que sigue bien viva nel presente". Por eso, vamos recordar la presencia que tuvo hasta'l momentu la tonada nos medios de comunicación.
 

 
Y ye qu'esti xéneru musical tuvo presente na radio cuasi dende la so llegada a Asturies. Asina, l’aparición de les primeres emisores tamién supunxo l’espardimientu de l'asturianada al traviés de los concursos que foron emitiendo les emisores asturianes. El primer concursu importante que s’entamó foi nel añu 1947 y tresmitiólu en directo Radio Asturias. Estos eventos foron un auténticu filón p’atraer a los oyentes y dende les emisores de les ciudaes y villes del país fixeron sonar les primeres grabaciones de pizarra de los cantares clásicos de los años venti y tren­ta. Décades depués y cola llegada de la televisión, la tonada tamién tuvo presente gracies al periodista Carlos Jeannot, que punxo en marcha en TVE-Asturies l'espaciu Canción asturiana, que se tuvo emitiendo con éxitu ente 1989 y 1991 con un total de 98 programes.
 

 
Per otru llau, l'empiezu de les emisiones de RPA tuvo como protagonista al nuestru xéneru musical. Asina, a les 16:00 hores del 9 d’ochobre de 2006, Carlos Rubiera presentó Abriendo camín, un programa d’autor que xiraba alredor de la so obra, dende Conceyu Bable hasta l’actualidá, contestualizándola en cada momentu y a la que s’añadía una entrevista a un músicu asturianu o d’otres corrientes musicales. Un día depués estrenóse Música, músiques, programa que contaba con protagonistes de la canción asturiana y que dirixía Ismael González Arias. Actualmente, nengún d'estos espacios sigue n'emisión y la presencia de la tonada, y de la música asturiana en xeneral, ye cuasi inexistente en RPA.



Na televisión pública ye de reseñar el casu del espaciu Sones, emitíu dende'l 2009. Trátase del primer programa nel nuestru idioma emitíu en prime-time y que se convirtió nún de los éxitos d’audiencia de la canal. Esti espaciu, que desapareció de la emisión nel 2014, yera un musical especializáu en canción asturiana que s’emitía los domingos pela nueche y que llegaba tar perriba del 10% d'audiencia.


  
Actualmente, la presencia de la tonada nos medios públicos queda n'anécdota, polo qu'esperemos que la so declaración como BIC suponga un cambiu. Un exemplu sería lo que fai Canal Sur, la radiotelevisión andaluza, que cuenta cola emisora Canal Flamenco Radio, una cadena musical qu'empezó a emitir nel 2008 y que ta dedicada dafechu al flamencu. Per otru llau, la televisión de Canal Sur emite con muncho éxitu Se llama copla, un concursu musical asemeyáu a Operación Triunfo onde los concursantes interpreten canción española y copla y que llegó a convertise nel espaciu de más audiencia de tola historia d'esta cadena. Viendo esto, nun taría mal que TPA punxera en marcha'l so OT, el so Operación Tonada, un espaciu que valiera p'averar a la sociedá la nuestra música y pa renovar el xéneru.
 

No hay comentarios.:

Publicar un comentario