sábado, 28 de febrero de 2015

Una serie pa recuperar n'asturianu



Como homenaxe a Leonard Nimoy vamos falar d'una serie que dio orixe a un universu ficticiu formáu por más series, películes, llibros y videoxuegos. Mesmamente, a una lexón de fans llamaos trekkies, palabra admitida nel Diccionariu Oxford, y a un idioma, el klingon, llingua artística que cuenta con una gramática y un diccionariu, traducciones lliteraries y una versión de Google. Trátase de Star Trek, serie qu’a lo llargo de la so historia foi responsable d’inventar y popularizar munchos de los temes actuales de la ciencia ficción. Esta producción estrenóse pela primer vez n’EE. UU. el 8 de setiembre de 1966 y fala d’un futuru onde los seres humanos viven ensin engarradielles y trabayen con otres races alieníxenes buscando pel universu civilizaciones nueves. La serie orixinal consta de 79 capítulos que s’emitieron peles televisiones autonómiques. Amás, l’éxitu de la producción llevó a la realización d’otres cinco series —una d’elles animada— y doce películes, estrenada la más recién nel 2013. D’ente les series, Star Trek: The Next Generation y Star Trek: Voyager tamién se doblaron al catalán.

La serie orixinal contó colos meyores escritores de ciencia-ficción nel equipu de guionistes y los sos argumentos valieron pa introducir les esmoliciones sociales y polítiques de los años 60, incluyendo la discriminación sexual, el racismu, el nacionalismu o la guerra global. Por exemplu, Star Trek foi la primer serie americana en mostrar un besu interracial ente dos personaxes. Too ello nun tiempu onde la segregación racial yera una realidá n’EE. UU. Mesmamente, la protagonista del besu, la teniente Uhura, interpretada por Nichelle Nichols, foi una de les primeres muyeres negres en tener un papel protagonista nuna serie. L’actriz quixo dexar la producción porque pensaba que nun xugaba un papel relevante, pero’l mesmu Martin Luther King fixo que cambiara d’opinión al dici-y que yera un modelu pa munches muyeres negres.
 


En definitiva, la serie mostró un futuru onde nun existíen nin los prexuicios raciales nin el sexismu —una muyer podía ser astronauta, un rol femenín que naide imaxinara hasta la fecha—. Tamién hai episodios onde se traten temes relixosos o nos que pue lleer ente llinies l’apoyu al feminismu o a les rellaciones non heterosexuales, dalgo que pasaba nunos EE. UU. que refervíen énte’l movimientu de los derechos civiles afroamericanos, los disturbios de Stonewall y la segunda fola feminista. Los avances sociales que supunxo la serie foron reconocíos nel 2012 cuando Barack Obama se fotografió xunto a Nichelle Nichols nel mesmu despachu oval de la Casa Blanca faciendo’l saludu vulcanu.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario