viernes, 12 de junio de 2015

Xugar (y concienciar) col poder de la televisión



Un documental falsu ye un xéneru de cine y televisión que suel incluise dientro de la comedia, anque existen casos de falsos documentales dramáticos. El falsu documental preséntase como una grabación de la vida real, anque se produz como una obra de ficción. L'orixe d'esti xéneru tenémoslo na adaptación radiofónica de la novela La guerra de los mundos, que fixo pa la CBS en 1938 Orson Welles. Ún de los últimos exemplos ye Operación Palace, documental falsu producíu pola cadena de televisión La Sexta y dirixíu por Jordi Évole.



Otru casu mui conocíu ye Alternativa 3, un programa de televisión tresmitíu nel Reinu Uníu en 1977. L'espaciu aparenta ser una investigación periodística alrodiu de desapariciones estrañes de científicos británicos que de casualidá terminen afayando un plan pa construir bases secretes nel espaciu pa escapar d'una inminente catástrofe climática na Tierra. Tratóse d'una broma, pero tovía güei muncha xente piensa que ye real porque en dalgunes televisiones, como la española, emitióse ensin confirmar que yera una broma.



Precisamente, nel casu de TVE, podemos falar de Camaleó, que ye'l nome que más se rellaciona cola falsa cobertura informativa que'l circuitu catalán de La 2 fixo sobre la ficticia muerte de Gorbachov a primeros d'abril de 1991. L'espaciu vio recurtiada la so programación habitual pa la emisión d'un especial de L'Informatiu nel que s'anunciaba l'asesinatu del padre de la Perestroika. L'impactu de la noticia provocó'l colapsu de la centralina de la cadena, que contó col apoyu mediáticu de Radiu 4 (RNE), que se fixo ecu de la noticia y nun la desmintió hasta quince minutos depués.

Otra manera, de 1994 ye Ensin alvertencia, una película d'EEUU fecha pola cadena CBS. L'espaciu emitióse'l 31 de ochobre de 1994, en Halloween, y presentóse como si fora un casu real de noticia de última hora onde anuncien que tres meteoros cayeron nos Estaos uníos, Francia y China. De primeres parez dalgo natural pero depués, los cientificos empiecen a dase cuenta de que podría ser una señal que nos manden d'otru mundu. Hubo xente que mentes la emisión púnxose en contactu con otres cadenes de tv pa preguntar por qué nun se taba informando de lo que dicía la CBS.



Tamién ye mui famosu Operación Lluna, un documental del 2002 emitíu pela canal francesa Arte qu’especulaba cola posibilidá de que la llegada del home a la Lluna nel Apolo 11 fora un engañu encargáu pol entós presidente Richard Nixon y que les imaxes del fechu foren rodaes nun estudiu por Stanley Kubrick, que daquella estrenara 2001, Una Odisea nel Espaciu.



Otra manera, una de les bromes televisives que más repercusión tuvo foi la que fixo la televisión valona, RTBF, que nel 2006 punxo a Europa n’alerta cuando interrumpió la so programación con un parte especial qu’anunció que’l Parllamentu de Flandes acababa de votar la so independencia. Depués de media hora d’emisión y de la petición de la ministra de Comunicación de la Comunidá Francófona, RTBF decidió poner un rótulu en pantalla qu’esclarió que se trataba d’una ficción. Con too, la central telefónica de la cadena yá colapsara y la mayoría d’embaxades en Bruxeles llamaran a les capitales.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario