sábado, 20 de junio de 2015

Símbolos, cámara y acción.



El 20 de setiembre del 2012, nueve díes depués d'una multitudinaria manifestación independentista y hores depués d'un alcuentru ente Mariano Rajoy y Artur Mas, esti últimu yera recibíu por cientos de persones na plaza de Sant Jaume de Barcelona. Los asistentes mostraron asina'l so apoyu al President depués del non de Rajoy a un pactu fiscal. Ehí tamién taben, ente otros, Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural (dalgo asemeyao a la Xunta pola Defensa de la Llingua catalana); Salvador Giner, presidente del Institutu d'Estudios Catalanes (l'Academia de la Llingua local); Salvador Cardús, sociólogu; Issona Pasola, directora del documental Cataluña-Espanya y productora de Pa negre (actualmente presidenta de l'Academia del Cine Catalán); Ferran Requejo, catedráticu de ciencies polítiques de la Pompeu Fabra; Ventura Pons, ún de los directores de cine de más proyección internacional de Cataluña; Vicent Sanchis, periodista y vicepresidente d'Òmnium; Salvador Cardús, prestixosu intelectual catalanista; y Jaume Sobrequés, director del Centre d'Història Contemporània de Catalunya. Depués de saludar a toos, Mas posicionóse ente Sobrequés y Casals pa que los fotógrafos sacaren la semeya. Too ello ente glayíos d'independencia que namás foron interrumpíos pola interpretación a coru del himnu catalán. Depués de que la manifestación del 11 de setiembre demostrara que l'independentismu consiguiera'l control social del catalanismu, l'actu de Sant Jaume mostró una allianza (patriótica) ente'l poder políticu y los intelectuales. Yera'l símbolu del frañamientu d'un pactu con España: Les senyeres (la bandera oficial) daben paso a l'estelada (la independentista). Sicasí, l'actu tamién mostró l'éxitu de les polítiques culturales de (re)construcción nacional que punxera en marcha Jordi Pujol. 

Esti 19 de xunu, el Fueru d'Avilés -del sieglu XII y primer testu xurídicu n'asturianu- salió pela primer vez del Archivu Municipal pa esponese na cupula del Niemeyer -símbolu del fracasu de la política cultural asturiana-. El motivu nun yera un simposiu o congresu internacional sobre'l mesmu nin una esposición sobre'l nuestru milenariu idioma. Yera pa dalgo tan ayeno al patriotismu como una esposición sobre los cien años del puertu d'Avilés. L'asistencia de Mariví Monteserín, alcaldesa de la ciudá, y otres autoridaes locales -nenguna de l'alministración autonómica- dio al actu un tastu tovía más localista. Hai que reseñar que tamos falando d'un manuscritu que trespasa lo local pa convertise en tou un símbolu de la identidá asturiana -el primer testu xurídicu nel nuestru idioma y el primeru n'asturianu del nuestru territoriu (al dexar de llau Nodicia de Kesos)-. L'únicu puntu patrióticu púnxolo l'archivera d'Avilés, Covadonga Cienfuegos, qu'afirmó ente los medios qu'un de los rasgos más importantes del testu ye que taba escritu en llingua romance, “nuna mestura d'asturianu y provenzal”.



Depués de que'l fin del Franquismu n'Asturies nun supunxera la puesta en marcha d'una política de recuperación cultural, güei hai una parte mui importante de los asturianos -tamién de los avilesinos- que desconocen esti testu y, sobre manera, que desconocen que ta escrito nel nuestru idioma. Mesmamente, cualquiera pue ser redactor de la televisión pública ensin tener unos mínimos conocimientos sobre la llingua y la historia d'esti país, como se pudo ver esti 19 de xunu na primer edición del informativu de TPA. Y ye que dende la canal publica informaron de que'l Fueru taba escritu en “lengua provenzal”, ensin nenguna referencia a la importancia que tien el testu pa tolos asturianos. La inorancia informando nuna televisión que tendría que formar a la sociedá, que desconoz el so pasáu gracies al llabor del sistema educativu y los medios de comunicación. Y un país que desconoz el so patrimoniu, el so pasáu, ye un país mudu. Ye un país ensin futuru: ye un país que nun quier ser país.

Los fechos podríen mostrar el trunfo de les polítiques culturales del PSOE n'Asturies. Sicasí, y por mor de les reacciones que se vivieron nes redes sociales, na segunda edición del informativu'l presentador de TPA Noticias presentó'l mesmu reportaxe -anque agora ensin lo de “lengua provenzal”- afirmando que'l Fueru d'Avilés yera “toda una joya de la lengua asturiana”.

Nun somos Cataluña, non. Equí nun tuviemos a Pujol, tocónos Villa. Con too, güei tovía nun puen publicar la esquela que pon puntu final a una identidá con más de mil años d'historia. Nun van secuestranos el nuestru pasáu y nun van dexanos ensin futuru. Siguimos vivos y negámonos a dexar d'existir.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario