sábado, 8 de febrero de 2014

Cine dixebriegu

La ficción ye un espaciu de representaciones culturales. Por eso, nun ye casual que la cineasta Ana Maria Bofarull tea rodando Barcelona 1714, basada nel asediu de Barcelona poles tropes borbóniques. La película va ser la primera superproducción rodada en catalán y ye una de les cintes más esperaes nel añu en qu’esti país va celebrar una consulta pa decidir sobre’l so futuru. Sicasí, hubo munches películes enantes d'esta que se centraron en contar la historia de Cataluña o les rellaciones polítiques y culturales ente identidá catalana y española.



La ciudá quemada ye una película de 1976, dirixida por Antoni Ribas y la primera rodada en catalán depués de la dictadura, tuvo censurada más d’un añu. Foi financiada al traviés d’aportaciones económiques y nella participen figures de la política y cultura catalana de la época. La trama principal, centrada na vida d’una familia burguesa, val pa mostrar la historia de Cataluña ente 1899 y 1909, periodu nel que nació’l catalanismu modernu.



Companys, procesu a Catalunya narra la vida del presidente de la Generalitat mentes la Guerra Civil. La narración va dende so l’exiliu forzáu a Francia hasta la so execución polos franquistes. La película, dirixida por Josep Maria Forn en 1979, ye una metáfora sobre como’l facismu acabó col procesu de democratización y llibertá del país.



El complot de los aniellos ye una película de suspense dirixida por Francesc Bellmunt y estrenada el 1988. Fala d’un periodista americano-irlandés que se ve involucráu nuna trama política que tien como oxetivu algamar la independencia de Cataluña mentes los Xuegos Olímpicos de 1992.



El coronel Macià ye otra película de Josep Maria Forn. Estrenada nel 2006, presenta dellos episodios de la vida de Francesc Macià enantes de llegar a ser presidente de la Generalitat de Cataluña, dende que yera coronel del exércitu español hasta que proclamó la República Catalana.



Cataluña über alles! ye una película de 2011 dirixida por Ramon Térmens que trata sobre la inmigración, la intolerancia y los estremismos demagóxicos. La cinta muestra ún de los problemes actuales de la sociedá catalana; la medría de la estrema derecha y la integración de los inmigrantes na cultura propia.



Fènix 11-23 ye’l títulu con que la historia de Èric Bertran dio’l saltu a la gran pantalla nel 2012. La película básase en los fechos reales que-y pasaron a un mozu que, con 14 años, vio como la brigada antiterrorista tomaba la so casa cola acusación de terrorismu informáticu. El delitu yera unviar un corréu electrónicu a un supermercáu esixendo etiquetáu na so llingua. El casu llegó a l’Audiencia Nacional.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario