miércoles, 23 de octubre de 2013

Boroña y Tonada

Los productos de la cultura basura son aquellos que la élite considera inapropiaos por formar parte d’una estética que tovía nun ta aceptada y codificada, pero que’l consumidor, al traviés de la ironía, ye quien a llevantar a la categoría de mitos. Formen parte d’esta cultura basura toos aquellos elementos que pasen a formar parte de la cultura popular -o cultura pop- y que se refieren a les característiques, sobre too iconográfiques, de la cultura de mases, dende los personaxes popularizaos pola televisión hasta la pornografía, elementos que nos dos casos permiten al ser humanu, digamos, relaxase y dexar de pensar nos problemes.

Una cultura como la nuestra, pa ser dafechu normal, necesita ver a Shakespeare traducíu al asturianu, pero tamién necesita de la cultura basura, d’iconos populares y mediáticos que representen los sos valores, normes o ideales, elementos que conformen l’imaxinariu colectivu del pueblu. ¿Qué sería de la cultura británica ensin el Big Ben, les Spice Girls y Ladi Di? ¿Y de l’americana ensin Paris Hilton, la MTV y Los Simpsons? ¿Quién fixo más por asitiar Xapón nel mapa, Akira Kurosawa y Yasunari Kawabata o Godzilla y Shin Chan?

Con too, n’Asturies tamién tenemos iconos pop, y nun falo de la Santina nin del Isidrín, porque anque nun tuviemos a Freddie Mercury sí tuviemos El Presi; anque nun parimos a Mickey Mouse inventamos a Pinín -que nun tien un parque temáticu, pero sí un monumentu en La Felguera-; d’equí nun ye Madonna, la reina del pop, pero Vicente Díaz ye un paisanu qu’enllena más praos qu’estadios l’americana. Otra manera, Raffaella Carrà, cantante y presentadora por idiosincrasia de la televisión italiana, nun sal pela TPA, pero sí lo fai Ámbas y con meyor audiencia que la de Rumore, rumore. Toa identidá necesita del so Panem et circenses, el so alimentu y entretenimientu de calidá baxa, el so Pan y Fútbol, el so opiu, la so Boroña y Tonada...

No hay comentarios.:

Publicar un comentario