miércoles, 23 de octubre de 2013

Zúcamela



Da igual los millones de catalanes que salieran a la cai’l 11-S, lo que diga la Unión Europea sobre’l procesu o que’l Gobiernu central permita o non la consulta: Cataluña va ser un estáu vidable porque ta poniendo los pegollos de la so estructura como nación. Un exemplu ye que yá punxo en marcha una industria del pornu en catalán. Foi en 1999 cuando s’estrenó Les excursiones calentes, la primer película X doblada al catalán. Taba dirixida por Conrad Son, realizador que nel 2007 algamó una partida de 10.000 euros de la Generalitat pa doblar La mar no és blava, una película erótica pa muyeres. Yera la primer vez que la Dirección Xeneral de Política Llingüística concedía una partida pa una película d’esti xéneru porque “l’actitú de la Generalitat ye facilitar la ufierta en catalán de cualquier tipu de xéneru y equilibrar cualquier tipu d’ufierta”.

Ta claro qu’Asturies ta a años lluz de Cataluña: ellí la Dirección Xeneral de Política Llingüística subvenciona’l cine X en catalán y equí elimina les ayudes a les producciones audiovisuales n’asturianu… Agora, pela primer vez, los catalanes van poder ver cine X con versión orixinal na so llingua. La iniciativa surde gracies a un grupu d’estudiantes qu’acaben de crear la primer web de videos pornu en catalán dirixíos y producíos por ellos mesmos.

Del mesmu mou, en Galicia cuenten con O divino ferrete –que toma’l nome d’un poema satíricu de Manuel Curros Enríquez-, la primer película pornográfica rodada en gallegu y que contó col guión de cuatro novelistes gallegu –dos d’ellos premios Xerais, homólogu gallegu del Premiu de Narraciones Trabe-, amás d’otres personalidaes de la cultura gallega y de GalegoLab, rede social que busca impulsar l’usu del idioma. L’oxetivu nun ye ganar perres o dedicase al pornu, ye mostrar que’l gallegu val pa facer de too. El director yá anunció que tenía la intención d’unvía-y una copia al mesmu Alberto Núñez Feijóo…

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana podía dexar de preocupase por sí en TPA usen la toponimia o non y entamar una campaña pidiendo a Política Llingüística que subvencione cine X n’asturianu, que lo de John Wayne yá ta mui visto. Otra manera, viendo qu'en Galicia escriben los guiones dalgunos de los promeses moces de la novela en gallegu, nun se m’ocurre más que pidi-y a David Artime que se ponga a la xera…

No hay comentarios.:

Publicar un comentario