martes, 31 de diciembre de 2013

Doble vara de midir


Sí, a mi tamién me prestaría qu’El Rostru Impenetrable llegara al 20% de share y tuviera más audiencia que’l Sálvame, pero ye que TPA nun llega nin al 5% de media d’audiencia y vienres y sábadu pela nueche nun suel llegar nin al 2%, polo que parez un datu bonísimu esi 5,1%, cuatro décimes perriba de la media del mes d’una cadena qu’últimamente namás ta perriba de La2. Y ye que los datos televisivos son asina, nun podemos midir l’éxitu d’un programa del mesmu xeitu en TPA, en Tele 5 o en ClanTV. Por exemplu, payares foi un mes mui malu pa Tele 5 con un 14% de share, pero un mes bonu pa LaSexta con un 6,3%. ¿Cómo se pue entender esto? Mui fácil: Tele5 ye la cadena que suel ser líder, pero en payares tuvo un 0,1% menos qu’Antena3 –polo que perdió la guerra pol lideralgu-. Mentes, LaSexta xubió tres décimes y asitióse per segundu mes perriba de Cuatro, la so principal competidora. 

Otru datu, nesti casu con anécdota del bable –pa que vos preste-, nel 2012, la retresmisión del Liet que fixo TPA foi un fracasu d’audiencia: el festival celebrábase n’Asturies con una promoción bien grande, pero anque’l Teatru de La Llaboral taba enlleno, la emisión en directo nun tuvo tanto tirón nel pase per televisión y quedó con namás 1,5% de share –cuasi un 3% menos que la media de la cadena nesi día-. Precisamente, el festival emitiérase pela primer vez dos años enantes al traviés d’A8, la canal segunda de TPA y con una promoción que nun llegó más allá de los núcleos militantes. Sicasí, foi too un éxitu: la retresmisión tuvo un 0,3%. ¿Cómo se pue entender esto? Pues ye que cuando s’emitió’l Liet per A8, esta canal tenía un 0,1% d’audiencia, colo que la so emisión consiguió triplicar la media de la canal, mentes que la emisión del 2012 per A7 –que compitió col derby madrilanu-, anque tuviera muncha más audiencia, baxó la media. Coses de la tele…

Más datos, TPA Noticias Mediodía ye’l mayor éxitu de TPA y nunca suel tar perbaxu del 20%. Bonísimu datu pa la cadena. Sí, pero en parte. Ye un bon datu porque a TPA cuesta-y llegar al 5%, pero nun ye un datu bonu si lo comparamos col 30% qu’algamaba Panorama Regional enantes del nacimientu de la canal asturiana o’l 30% que consiguen los informativos autonómicos de TV3 o TVG a la mesma hora. Un 20% ye un datu bonu d’audiencia pa una canal, pero un datu malu si se supón que TPA puxa por ser el principal referente informativu de los asturianos, como yera Panorama Regional o como ye’l Telenoticies o’l Telexornal pa catalanes y gallegos. Sicasí, n’Asturies el TPA Noticias tien tanta influencia social como Los Simpsons.

Agora hai quien nos quier verder que’l resultáu de la película n’asturianu ye malu. Home, comparáu col restu de canales ye malu, sí, pero pa TPA ye un datu mui bonu. Si nos quieren vender –si nos mesmos asumimos- que ye un datu malu y que nun merez la pena siguir cola emisión de películes n’asturianu entós ye que tampoco nun merez la pena siguir con Superasturianos, Date una vuelta, Conexión Asturias, El taxi de Maxi, El Faro o La Quintana de Pola, espacios que quedaron n’audiencia perbaxo d’El Rostru Impenetrable. Amás, hai que tener en cuenta’l día d’emisión de la película de Marlon Brando: nun día de baxa audiencia y ensin una promoción grande –hailos que lleeron la prensa del país y vieron que’l 27 d’avientu TPA emitía El Rostro Impenetrable como si fora otra película en castellanu ensin nenguna novedá más-. Si los directivos de la nuestra televisión esperaben un datu grande d’audiencia nun sé por qué nun la emitieron na nueche del 25 d’avientu o del 1 de xineru, díes de muncho consumu televisivu…

Quien diga que tar perriba de la media de la cadena ye un datu malu ta reconociendo que la existencia de TPA nun tien sentíu, porque la sociedá ta dándo-y el llombu. ¿Por qué una película n’asturianu tien que ser un exitazu y una en castellanu non? ¿Por qué esa doble vara de midir l’asturianu? ¿Si llegara a un 10% diben empezar a emitir una montonera de películes n’asturianu? Nun sé, pero Sones, Camín de Cantares, Día de Mercáu o Güelos nun baxen del 10% -dupliquen l’audiencia de TPA- y llevamos años estancaos nel 5% de programación nel nuestru idioma. El so éxitu nun supunxo que la directiva de TPA punxera en cuestión la existencia de programes en castellanu en TPA ¿Non? El Faro tien menos del 1% y ehí ta, baxando la media d’audiencia y ensin que naide cuestione por qué los directivos de TPA la siguen emitiendo, anque tuvieren meses enantes anunciándola como’l estrenu más importante de la temporada, dalgo que se pue comparar cola promoción que-y fixeron a El Rostru Impenetrable… Que nun nos engañen…


No hay comentarios.:

Publicar un comentario